Isnin, Oktober 26, 2009

Penasihat Longkang

Assalamualaikum,

Siang Ahad tadi telah berlansung mesyuarat merangkumi 4 bulan laporan yang tidak dihantar kepada pengurusan. AJK baru sesi 2009 memang hebat. Matlamat ingin mengondol hadiah rekod terbaik pentadbiran masjid.

Saya telah hantar surat untuk semua ajk menghadiri kursus kepimpinan diri.

Pembuka mesyuarat telah dihangatkan dengan persoalan dari wakil pemuda dan timbalan mengenai jemputan kepada penasihat. Mereka bertanya kepada saya, mengapa tidak menjemput penasihat dan dalam kekecohan tersebut, saya ada terdengar statement tentang "bagaimana penasihat ingin (menjawap)membela diri jika dituduh dengan berbagai-bagai tuduhan dan beliau tidak ada dalam mesyuarat?".

Mesyuarat belum bermula ketika kekecohan ini berlaku.

Mesyuarat ini pun bukan mesyuarat tentang tingkah-laku penasihat.

Sepanjang mesyuarat, saya dan ajk-ajk yang tidak sebulu dengan penasihat tidak pun menimbulkan atau menyindir tentang perilaku penasihat.

Hanya, saya ada komen sedikit pada permulaannya: "Penasihat hanya akan dijemput kedalam mesyuarat jika pihak masjid ingin membersihkan longkang didepan masjid".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pelawat


Berapa pelawat sejak April 2010

Pelawat