Ahad, Julai 19, 2009

2 hb Jun - Hari ke-2 sebagai nazir.

Assalamualaikum,

Hari ini ada orang datang berjumpa saya selepas solat dan tergesa-gesa menggesa saya supaya menubohkan biro-biro dalam pentadbiran yang baru.

Terasa hairan juga saya tentang perkara begini. Tapi saya beranggapan bahawa dia ingin berkhidmat kepada masyarakat seterusnya kepada masjid. Oleh itu, saya memahami keinginan dia dan kemungkinan gesaan itu ikhlas.

Saya mengeluarkan senarai biro-biro. (bukan sebab gesaan dia)

1-Biro infrastruktur bagi menjaga segala urusan bangunan masjid dan yang berkenaan dengan fasiliti-fasiliti bersangkutan dengan masjid.
2-Biro dakwah bagi menjaga kepentingan ahli kariah dan ketua muslimat dibawah biro ini.
3-Biro pendidikan bagi menjaga segala urusan pengajian, ceramah, kursus-kursus dan latihan-latihan yang diadakan untuk ahli kariah dan wakil pemuda diletakkan dibawah biro ini.
4-Biro R&D bagi mengkaji keperluan ahli kariah.

Nampaknya semua AJK terlantik merasa selesa dengan lantikan ketua biro dan biro-biro tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pelawat


Berapa pelawat sejak April 2010

Pelawat