Khamis, Julai 30, 2009

Mesyuarat Khas Ramadhan

Assalamualaikum,

Sekejap tadi selesai mesyuarat aktiviti Ramadhan. Tahun ni Ramadhan kami meriah dengan bubur lambok dan nasi berlauk. Bubur lambok selepas asar dan makan nasi berlauk selepas solat magrib.

Penasihat kata 'ramai yang nak sponsor makan berbuka puasa'. Kalau diikutkan tahun ni Ramadhan dengan perut kenyanglah jawapnya.

Saya merencanakan aktiviti2 harian Ramadhan kepada ajk. Bukan ajk tak tahu, tapi saya yang tak tahu. Tahun ni, kita ada hafizun sebagai imam terawih.

Mesyuarat berjalan lancar dan terasa seperti saya bukan pengerusi mesyuarat, tapi keadaan masih terkawal. Sehingga penutup, saya pun kata, baiklah sekarang kita bincang lain2 hal.

Penasihat menimbulkan tentang pengurusan tidak menjemput beliau dalam beberapa siri mesyuarat seperti mesyuarat pencalonan amil dan mesyuarat pengurusan masjid. Beliau minta dijemput dan diberi laporan tentang apa yang berlaku dimasjid dan kegiatan masjid.

Saya sempat juga memberi beberapa alasan sebab2 pengurusan tidak menjemput beliau. Diantara alasan2nya yang diminitkan ialah Lembaga Zakat tidak menyebut pun tentang keperluan dia untuk menghadiri mesyuarat pencalonan amil. Tentang mesyuarat pengurusan masjid, beliau tidak dijemput kerana tidak ada keperluan.

Diantara alasan yang tidak diminitkan ialah ajk rasa pengerusi sudah cukup memberi penerangan yang jelas, jadi beliau tidak diperlukan.

Rumusan: Semua orang ingin berkhidmat dan mengimarahkan masjid seterusnya mendapat pahala dari amalan nya. Hanya kaedah atau perbuatan zahir kita akan menyebabkan kita disukai ahli kariah atau tidak. Pahala, itu hak Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pelawat


Berapa pelawat sejak April 2010

Pelawat