Sabtu, Julai 25, 2009

Hasrat Dihati


Assalamualaikum,

Pada mesyuarat 26hb ni, hasrat dihati ingin mengusulkan beberapa perkara. Perkara-perkara ini melibatkan pengurusan sepanjang sesi (3tahun) jika tidak ada pembaharuan atau cadangan yang lebih baik.

1 - Tentang PENGAJIAN BERSIJIL. - Banyak masjid membuat siri-siri pengajian sekadar untuk memenuhi masa antara magrib menunggu isyak. Jika kuliah tersebut bersiri dan mengambil masa yang cukup untuk dikatakan masa 1 sesi kelas ia-itu 45 minit maka jumlah sesi yang dihadiri dan jumlah masa kehadiran memenuhi silibas yang dibuat, maka saya berhasrat untuk merekodkan pencapaian tersebut dalam bentuk sijil penyertaan.

Ahli kariah yang berdaftar untuk satu-satu kelas dan dapat menghadirkan diri (menanda tangani buku kedatangan sesi) untuk siri kelas tersebut dengan cukup keperluan masa kehadiran, patut diberi sijil.




2 - Mengaji guru untuk majlis ilmu (yang diberi sijil) secara tetap. Guru dibayar secara bulanan seperti mana guru disekolah.

3 - Tentang PEMBEKAL MAKANAN. - 2 bulan telah berlalu dengan sesi baru dan diamati bahawa bekalan makanan dan kuih muih tidak disusun dengan teratur. Buat masa ini belum lagi sesiapa menyuarakan bantahan dan sebagainya tetapi saya tidak patut menunggu sehingga berlaku sedemikian.

Oleh itu, saya mengusulkan satu kaedah (mesyuarat) pengumpulan pembekal-pembekal makanan yang berdaftar dengan pihak masjid bermesyuarat untuk mencari satu metod pembekalan supaya dapat digilirkan dengan memasokkan faktor harga yang seragam serta tugas pembekalan dan kerja-kerja lain yang adil.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pelawat


Berapa pelawat sejak April 2010

Pelawat