Khamis, November 26, 2009

Melepas Jawatan

Assalamualaikum,

Dalam beberapa minggu bulan ini, saya tidak berapa aktif mengulas perlakuan dan tidak memberi perhatian kepada apa yang berlaku dimasjid.

Akibatnya, banyaklah peristiwa dimasjid yang apabila ditanya, saya akan terpinga-pinga dan sebenarnya tidak salah sesiapa tetapi saya yang tidak memberi perhatian. Mengikut kaedah kerja sepatutnya saya perlu melepaskan jawatan ini.

Ada juga beberapa kali saya diberitahu bahawa ketiadaan imam solat fardhu dimasjid. Imam pun kena melepaskan jawatan mereka jika mereka merasa mereka tidak boleh berkhidmat. Tidak timbul masalah kesihatan atau kesibukan.

Sesiapa juga yang merasa tidak efektif menjalankan tugas dalam organisasi masjid sepatutnya melepaskan jawatan mereka.

Sunnah alam (the law of science): Sabab musabab dan berlawanan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pelawat


Berapa pelawat sejak April 2010

Pelawat