Jumaat, November 06, 2009

Positifnya Negatif

Assalamualaikum,

Pergolakan yang berlaku dimasjid sedikit sebanyak telah membantu saya melupakan hasrat saya untuk memulakan kelas bahasa arab untuk ahli jemaah. Begitulah positifnya negatif yang ada dalam minda saya sekarang ini.

Dengan kaedah tidak mahu mendengar penerangan, bersuara lantang dan bersikap tiada yang salah dipihak aku dan hanya menyalahkan orang lain, sesaorang telah berjaya mempengaruhi saya supaya tidak bersemangat untuk meneruskan hasrat untuk membuat sesuatu kebajikan dimasjid.

Kelemahan penentang hasrat tersebut hanyalah dia tidak dipileh oleh ahli jemaah dalam pembentukkan pegawai dan ajk masjid. Dia dipileh oleh individu tertentu yang tidak jelas apa tujuan atau muslihat dalam masjid.

Positifnya minda saya ialah ingin meneruskan juga kelas bahasa arab tersebut dengan beberapa individu yang menunjukkan minat. Insya Allah, kelas akan bermula.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pelawat


Berapa pelawat sejak April 2010

Pelawat