Isnin, September 14, 2009

Anak Yatim Ibu Tunggal

Assalamualaikum,

Ini betul-betul mabuk namanya.

Ada pertelingkahan dalam definisi. S/U lama dan penasihat bercanggah pendapat tentang hal ini.

Saya tak terkata apa-apa, tapi jalan penyelesaian nampaknya ada.

Penasihat kata (merujuk kepada satu nama) dia ni bukan suami meninggal tapi bercerai. Anaknya tidak boleh disenaraikan dalam senarai anak yatim. S/U lama kata, jika ada surat laporan mati, apa lagi yang hendak dipertikaikan. Penasihat kata dia ni janda bukan balu. S/U lama kata, itu bukan masalah dia.

Saya ditengah-tengah diam saja. Saya pun masok dalam pejabat. Ketiga-tiga kami berpuasa. Tapi keadaan seperti masing-masing tidak mengalah. Sekejap tu, S/U lama datang menyusul kepejabat. Dia kata, apalah jenis orang; orang cerita lain dia cerita lain.

Saya lihat nama tersebut dan cari alamatnya. Keputusannya, saya rasa tidak patut dia menjanda lama-lama. Inilah perasaan yang menghantui saya.

1 ulasan:

Pelawat


Berapa pelawat sejak April 2010

Pelawat