Isnin, September 21, 2009

Penutup Takbir Raya

Assalamualaikum,

Selamat Hari Raya Aidilfitri.

Pagi raya semalam, sempatlah mengikuti takbir raya di masjid Ar-Rahman. Sekali ini saya duduk di saf ke-2.

Saf depan ahli jemaah, Setiausaha, Haji Safiee, Imam Darus, Timbalan Nazir, Bilal1, Imam1, Penasihat, Imam Mansor, beberapa jemaah, Ketua Kampong JKKP dan beberapa jemaah.

Saf kedua dengan beberapa jemaah, saya, beberapa jemaah.

Saf ketiga dan seterusnya. 1 saf 50 orang. Saya diberitahu kemudian bahawa ahli jemaah muslimin melimpah keluar masjid sehingga kepagar masjid. (Ini sebenarnya tidak menggambarkan masjid penuh tetapi pengendalian jemaah tidak dibuat oleh AJK masjid.)

Masing-masing bertakbir diikuti oleh para jemaah. Selepas giliran Hj. Safiee, beliau meminta saya bertakbir tetapi saya tolak. Pentup takbir ialah Hj. Mansor.

Setiausaha kemudian menjemput ketua kampong JKK Pusat menyampaikan perutusan hari raya diikuti oleh ketua kampong JKKK dan akhirnya saya. (diatur supaya Imam1 yang menyampaikan tetapi saya potong dengan kerjasama S/U.)

Giliran saya berucap jam telah 840 pagi. Jadual solat aidilfitri 830 pagi. Saya berucap sekadar meminta maaf bagi pihak pegawai dan ajk masjid kemudian saya mempelawa ahli jemaah bertakbir bersama saya.

Alhamdulillah ahli jemaah bertakbir bergema bersama saya, sebagai takbir penutup hari raya tahun ini.

Solat aidilfitri diimamkan oleh Imam1 dan khatib khutbah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pelawat


Berapa pelawat sejak April 2010

Pelawat