Khamis, September 17, 2009

Majlis Salahguna Kuasa 1

Assalamualaikum,

Semalam selepas solat terawih telah diadakan majlis khatam tadarus.

Saya melepak dipejabat pada ketika majlis berlalu. Bersama saya adalah s/u dan Zul (pembantu urusan masjid). Kami perbualkan tentang blog ini dan majlis korban yang akan datang.

Apabila majlis tamat dan isteri datang menjemput saya, saya berlalu melalui serambi masjid, bersalam dengan imam dan pengerusi pendidikan yang ada disitu.

Dikereta, saya bertemu dengan Hj. Safie. Beliau menyapa saya dan terus menunjukkan rasa tidak puas hati terhadap saya. Dia kata: Awak patut ada bersama dalam majlis tersebut.

Saya diam dan dia terus masuk kereta sambil bersungut.

Dirumah, isteri bercerita tentang majlis khatam tadarus tersebut dan cara majlis dikendalikan dari perspektif muslimat. Dia bertanya: kenapa penasihat yang menyampaikan sagu hati kepada semua peserta?

Belum saya jawap atau komen, dia tanya lagi: Imam dan Bendahari tu bersekongkol ke dengan penasihat?

Untuk pengetahuan pembaca: Imam ialah setiausaha kepada penasihat dalam jkkk, Bendahari ialah adik penasihat dan pengerusi pendidikan ialah ajk dalam jkkk.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pelawat


Berapa pelawat sejak April 2010

Pelawat