Isnin, September 21, 2009

Implikasi Takbir Nazir

Assalamualaikum,

Ini adalah maklumbalas dari peristiwa takbir penutup raya.

Ramai ahli jemaah termasuk Hj. Safiee berasa senang dengan saya bertakbir menutup jendela Ramadhan tahun ini.

Dipihak muslimat, ramai yang menitiskan air mata apabila saya mengetuai takbir penutup tersebut. Sebabnya..... wallahu a'lam. Tapi maklumlah, muslimat (kaum wanita) perasaan mereka menguasai mereka, bukan sebab takbir saya mendayu atau mengguris perasaan mereka tetapi ...perasaan wanita...

Hari ini raya ke-2. Dalam sunnah tiada raya ke-2 tetapi sebab orang melayu telah meng adatkan raya. Saya ingin terus berpuasa sunat syawal.

2 ulasan:

  1. Macam tulah bro...barulah gua respek.Jemaahpun pun turut gumbira.Ilmu ada apa...kongsilah dengan jemaah... janganlah biarkan puak-puak yag macam nak Islam, tapi x tahulah perlaksanaannya menguasai masjid. Ikut sukahati diaorang aje kata Nazir bodohlah, tak berani ke depanlah. Lu ada PHD apa. Tapi xlah macam phd diaorang.Jangan hampakan harapan majoriti senyap

    BalasPadam
  2. Alhamdulilah, adalah seorang yang mengulas cerita dalam blog ni. Gaya cerita macam jemaah tempatan dan hampir orangnya.

    Untuk buat kebajikan kita tak perlu tonjolkan diri. Lagi pun orang yang ingin menguji ilmu orang lain sebenarnya tidak yakin dengan ilmu yang ada pada dirinya sendiri.

    BalasPadam

Pelawat


Berapa pelawat sejak April 2010

Pelawat