Isnin, September 14, 2009

Minda Nazir


Assalamualaikum,

Siang tadi setelah penat dengan karenah PKR, sebelah malamnya saya tidak dapat tidur. Setelah berhempas pulas dengan bantal, maka saya luahkan penyebab tidak boleh tidur ni.

Saya berkeinginan untuk:

1- Mencari agen insuran (takaful) dan menginsurankan semua pegawai dan ajk masjid untuk sesi saya dan jika mereka ingin menyambungnya selepas sesi ini, mereka boleh buat sendiri.

2- Mencari seorang ustaz yang boleh dijadikan sebagai pakar rujuk bagi ahli jemaah kariah Pendamaran Jaya.

3- Membuat kelas bimbingan AlQur'an untuk penduduk kariah dan kelas dibimbing oleh imam-imam atau ajk masjid yang berkebolehan.

4- Membuat kelas bimbingan seperti Kursus jenazah, Bahasa Arab, komputer dan lain-lain yang dirasakan perlu dibuat.

Kelas-kelas rutin yang telah dibincangkan dengan pengerusi biro pendidikan tetap berjalan seperti biasa.

Untuk menyelaras dan memudahkan urusan pejabat dan sebagainya, saya perlu satu pejabat pentadbiran dimasjid dan perlu ada kakitangan yang hampir tetap untuk mengendalinya.

Untuk menampong perbelanjaan kelas-kelas, kursus yang dibuat dan kakitangan yang hampir tetap tersebut; saya perlu menjanakan pendapatan tambahan dari apa yang dapat dikutip oleh tabung masjid.

Moga-moga Allah memberi petunjuk, taufik dan karamah untuk saya lakukan semua ini. Insya Allah kalau dapat dilakukan dalam sesi saya pun memadai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pelawat


Berapa pelawat sejak April 2010

Pelawat