Isnin, Ogos 31, 2009

1 Rumusan

Assalamualaikum,

Selepas teraweh semalam, saya dikunjungi oleh s/u. Kami berbual-bual tentang keraian dimasjid AlFalah. Saya bercerita tentang anak-anak yatim yang datang dan beberapa aktiviti yang akan berlaku dimasjid.

Ada juga kami menyentuh perkara-perkara negatif yang berlaku dipengurusan masjid. Terutama nya campur tangan orang lain dalam pentadbiran kami.

Datang siak yang menjadi jiran saya dan beliau menceriakan perbualan kami dengan contoh-contoh perkara yang telah berlaku dimasjid. Saya memang tidak melihat semua ini kerana ada "nazir" lain yang menguruskannya. Atas dasar perkara kebajikan, maka saya tidak mencampuri kegiatan tersebut. Moga-moga beliau beroleh pahala dari penglibatan beliau disitu.

Kemudian itu, datang pula 2 lagi ahli jemaah masjid, seorang ajk dan seorang ahli jemaah yang banyak melibatkan diri dalam aktiviti masjid. Ajk tersebut mengadukan bahawa masjid telah seminggu tidak melaungkan azan isyak. Beliau merasa tidak sepatutnya masjid tidak azan bila masuk waktu.

Puncanya beliau terangkan dan beliau telah memaklumkan kepada pengerusi biro pendidikan. Saya maklum.

Perbualan kami bertiga dan 2 lagi itu telah menambahkan perbualan tentang perkara-perkara pincang yang berlaku dimasjid.

Rumusan: Kepincangan telah bermula dari mesyuarat Ramadhan sehingga pada hari ini. Jika saudara rujuk semula kepada mesyuarat Ramadhan dan apa yang saya catitkan selepas itu, maka banyaklah kepincangan pengurusan yang berlaku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pelawat


Berapa pelawat sejak April 2010

Pelawat