Khamis, Ogos 06, 2009

Kuasa Gila Nazir


Assalamualaikum,

Dalam kursus yang diadakan di ILDAS hari tu, tidak disentuh lansung tentang kuasa-kuasa yang diberikan kepada nazir satu-satu masjid.

Maka saya berandaian bahawa nazir berkuasa penuh urusan masjid. Nazir boleh mengarahkan membuat banyak perkara dan sempadannya hanyalah mempastikan semua pegawai, ajk dan ahli kariah tidak merasakan yang nazir bermaharajalela membuat sesuka hati.

Saya tidak mahu sedemikian. Saya mahu membuat apa pun akan dimesyuaratkan. Sehinggakan untuk meluluskan apa-apa pembayaran pun akan dimesyuaratkan. Ini rasanya selaras dengan kehendak dari penasihat semasa mesyuarat pertama bulan Jun dulu supaya nazir jangan merasa syok sendiri dan tidak mentadbir secara diktator. Katanya.

Yang jadi mangsa, pegawai-pegawai masjid dan ajk yang mengharapkan elaun mereka dibayar dengan cepat. Kenalah tunggu mesyuarat dulu dan itu pun jika dikemukakan dalam mesyuarat. Jika pegawai atau ajk masjid buat diam dan tidak menyebut tentang pembayaran elaun dalam mesyuarat, maka tak bayarlah. Kalau sebut luar mesyuarat, tidak terpakai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pelawat


Berapa pelawat sejak April 2010

Pelawat