Jumaat, Ogos 14, 2009

Ke 2, 2 nya

Assalamualaikum,

Semalam, Saya bersama zauja kepasar malam selepas solat magrib. Cucu ke2 2nya dijaga oleh ibu ayah dia hari ni. Dalam berjalan2 dihiruk pikuk orang berniaga dan pembeli tu tersualah dengan penasihat. Saya menghulur salam dan salam disambut sambil ke2 2 kami senyum2. Saya jalan terus bersama zauja.

Zauja kata: Dia geleng2 kepala.
Saya kata: kenapa?

Takat tu lah perbualan saya dengan isteri tentang pertemuan tersebut. Kami meneruskan mencari barang2 keperluan dipasar malam tu. Bila melalui ahli kariah yang berniaga ikan (saya dah cerita) saya lambai angkat tangan, dia lambai angkat tangan ke 2 2 sekali.

Malam ni dimasjid ada baca yasin dan solat hajat memohon perlindungan dari H1N1, barulah saya perasan kenapa penasihat geleng2 kepala tadi. Saya angguk2 kepala ketika itu. Zauja pandang2 saya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pelawat


Berapa pelawat sejak April 2010

Pelawat