Khamis, Ogos 06, 2009

Majlis Ta'ruf

Assalamualaikum,

Dalam sesi kursus, fasilitator ingin berkenalan dengan semua nazir, oleh itu kami memperkenalkan diri masing-masing.

Ramai nazir-nazir dan wakil nazir yang menjadi nazir setelah berpengalaman sama ada menjadi nazir penggal lalu, bilal atau imam atau timbalan nazir.

Saya, 30 tahun dulu adalah ahli kariah Pendamaran Jaya dan menjadi jemaah masjid Pendamaran Jaya bila-bila saya balek bercuti atau kesempatan yang ada. Selain itu, saya selalu melepak kat masjid dan menjadi amalan saya semasa bujang untuk tidur dimasjid, walau pun saya bekerja pada siangnya.

Semasa belasan tahun, saya melepak di Masjid Samadiah, Pelabuhan Klang. Ini sebelum berpindah ke Pendamaran Jaya.

Saya memperkenalkan diri saya dan berkata: nama saya Abdul Rahim, baru 64 hari menjadi nazir, sebelum ini saya ......dan ..... dan ..... Malu juga sebenarnya tetapi itulah hakihatnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pelawat


Berapa pelawat sejak April 2010

Pelawat