Ahad, Ogos 30, 2009

Re-Union

Assalamualaikum,

Ptg tadi telah berlaku re-union saya dan kawan2 yang ditinggalkan hampir 20 tahun dulu di Masjid AlFalah Kampong Idaman.

Atas kunjungan Tuanku DYMM Sultan Selangor, saya telah kesitu dan terjumpa beberapa rakan-rakan yang giat bermain badminton pada tahun-tahun muda hari tu. Rasanya pada masa itu, saya berumur dalam 30an menuju ke 40.

Kemudian dikeramaian yang sama, berjumpa pula dengan bekas kakitangan saya yang bekerja dibawah pengurusan saya pada tahun 80an semasa saya bertugas di Klang.

Maknanya ada dua kumpulan berlainan identiti bertemu didalam satu majlis untuk meraikan baginda Sultan.

Semalam, saya telah terseret masuk kedalam satu re-union junior saya dimasjid. Mereka mempelawa saya untuk bersantai selepas terawih. Maka lapan rekaat sahajalah yang dapat saya buat bagi memenuhi undangan tersebut.

Dalam sedap bercerita, datang pulak seorang calon parti politik ke kedai Man Corner. Entah siapa beritahu saya ada disitu, wallahu a'lam. Memang beliau ingin berjumpa saya sejak dari magrib lagi. Katanya ada program bersama anak yatim dan fakir miskin yang mereka ingin anjurkan kelak dimasjid.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pelawat


Berapa pelawat sejak April 2010

Pelawat