Sabtu, Ogos 22, 2009

Ramadhan Al-Mubarak Menganjak Pendirian

Assalamualaikum,

1 - Semalam bermula terawih dengan 20 rekaat. Pada mesyuarat Ramadhan dulu, saya mencadangkan terawih 8 rekaat tapi semalam jadi 20 rekaat. Banyaklah yang bertanya kenapa diubah. Mesyuarat petang Ramadhan, pegawai2 telah bersetuju dengan solat sunat terawih 20 rekaat bukan 8 seperti mesyuarat yang awal dulu.

2 - Bubur lambok yang dijangkakan disponsor telah tidak jadi disponsor. JKKK dengan tegas dan berwibawa telah berjanji akan mensponsor bubur lambok untuk tahun ini. Semalam telah berlembut untuk meminjam dana dari tabung masjid untuk mensponsor bubur lambok kepada masjid.

3 - Beberapa orang korporat yang berjanji untuk mensponsor majlis berbuka puasa telah tidak ada suara. Saya tidak tahu sama ada majlis berbuka puasa akan diadakan atau tidak. Khabarnya semua borang minta orang sponsor telah habis diambil, tapi baru ada 6 errrr 6 orang yang confirm nak sponsor.

4 - Saya beli baju melayu semalam. Saya tidak pernah beli baju melayu telah 30 tahun. Zahirnya sebab DYMM datang ke masjid jiran dan saya dikehendaki hadhir meraikan baginda. Adatnya perlu berbaju kebangsaan dan bersongkok. Batinnya Ramadhan sekali ini merubah saya.




Banyaklah perubahan yang berlaku tanpa diingini sendiri mau pun diingini dan bermula Ramadhan. Hanya sedar atau tidak Ramadhan adalah Bulan Reformasi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pelawat


Berapa pelawat sejak April 2010

Pelawat