Ahad, Ogos 09, 2009

Kecemasan Suboh

Assalamualaikum,

Pagi ni 545 pagi, ada orang telefon saya. 016 2286 547. Panik juga. Selalunya orang telefon minta autograf pun mestilah dah siang terang benderang.

Rupanya Ezhar, biro kebajikan. Katanya: Lampu dalam masjid tak menyala. Semalam memang berlaku satu dentuman kuat sebelum hujan. ELCB trip. Dia minta kunci pejabat nazir kerana mereka memang tidak ada kunci pejabat. Suis utama ada dalam pejabat nazir.

Saya bergegas kemasjid menaiki basikal membawa kunci pejabat. Sempat saya bertanya pada dia, dimana setiausaha. Sebab setiausaha mempunyai 1 salinan kunci tersebut. Dia kata, setiausaha telah beritahu bahawa setiausaha tidak ada kunci tersebut. Ramai juga menolong untuk menghidupkan lampu. Akhirnya Timbalan nazir hidupkan elcb, terang benderanglah masjid.

Saya pun ingin balek kerumah sebab saya belum mandi lagi. Ezhar datang berjumpa saya dan kata: Terima kaqsih tuan, saya kena pergi sekarang kerana "nazir" panggil.

Catatan ini ditulis kerana dia kata "nazir" panggil dia. Setahu saya, sayalah nazir masjid ni dan saya didepan dia, bila ada nazir lain panggil maka !!!!????? lah saya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pelawat


Berapa pelawat sejak April 2010

Pelawat