Rabu, Ogos 12, 2009

Kunci Prestasi Masjid

Assalamualaikum,

Hari ini saya buat satu surat makluman untuk diedarkan kepada semua ahli kariah mengenai pemantauan kerajaan terhadap prestasi masjid. KPI (Key Performance Index)

Diantara lain kandunganya, saya ingin kerjasama dijalin antara ahli kariah dan pengurusan masjid untuk meneliti perkara-perkara yang dikehendaki dan perkara-perkara yang ada dimasjid. Ahli kariah boleh memberi cadangan dan perbincangan akan diadakan untuk menaiktaraf masjid mengikut kehendak yang dinyatakan.

KEGAGALAN PERTAMA: Berdasar kepada dialog1 dan dialog2 yang telah diadakan pada bulan Jun tempoh hari, AJK nampaknya tidak gemar bersemuka dengan ahli kariah. Oleh itu kemungkinan besar akan tiada lagi majlis dialog diadakan.

KEGAGALAN KEDUA: AJK terlalu sombong untuk menerima cadangan ahli kariah. Ada komen AJK yang mengatakan tidak ada guna mengadakan dialog. Ada yang kata cukup sekadar letak kotak cadangan dan biarkan mereka masukkan cadangan mereka. (Sejak jadi nazir dari bulan Jun, tiada satu cadangan pun yang diambil dari kotak cadangan)

KEGAGALAN KETIGA: Zahirnya AJK telah di brainwash supaya tidak mengharapkan ahli kariah. Mereka telah ada korporat-korporat yang akan sponsor (zahir dan batin).

KEGAGALAN DEMI KEGAGALAN. Ya Allah, ampunilah kami atas perbuatan kami.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pelawat


Berapa pelawat sejak April 2010

Pelawat