Sabtu, Ogos 22, 2009

Bajet Ramadhan Si luncai

Assalamualaikum,

Ketika duduk selesai solat 8 rekaat terawih, bendahari datang duduk disebelah. Kami berdua saja duduk memencil.

Bendahari: Duit tak cukup untuk membuat bubur lambok. (dia bercakap atas bajet dia)
Saya: Dalam mesyuarat kata JKKK nak taja semua.

Bendahari: Dia (penasihat) kata 3,000 saja jkkk sponsor.
Saya: Habis tu bagaimana?

Bendahari: Upah 100 satu hari, ramuan, beras dan lain2 macam mana? Upah untuk 1 bulan dah 3000.
Saya: Saya sangka dia sponsor semua. Mesyuarat tempoh hari, janji sponsor bubur lambok dan berbuka puasa. Buka puasa saja dia bajet 500 1 hari, belum bubur lambok.

Bendahari senyap tak boleh nak kata apa sebab memang telah dimesyuaratkan perkara tersebut.

Saya: Berapa kena top up?
Bendahari: 3,000 lagi.

Saya: 3,000 tak termasuk buka puasa.
Bendahari: Em.

Saya membenarkan wang tabungan masjid dugunakan untuk top up tanpa dimesyuaratkan oleh pengurusan masjid. Saya harap tindakan saya betul tapi saya sendiri tidak setuju tindakan saya itu kerana sepatutnya dimesyuaratkan untuk dapat kelulusan.

Biarlah siluncai terjun dengan labu-labu nya.... biarkan...biarkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pelawat


Berapa pelawat sejak April 2010

Pelawat