Ahad, Ogos 09, 2009

Senaman pagi

Assalamualaikum,

Lepas suboh tadi sempatlah ronda-ronda dengan basikal keliling kampong. Sempat pula ronda sampai masjid AlFalah Kampong Idaman. Terjumpa ustaz Halim dan imam masjid sedang berbual diperkarangan masjid al-Falah.

Ustaz Halim ada memberitahu tentang penangkapan pasangan khalwat dan saya komenlah sikit.

Saya kata: sepatutnya kita kena hebahkan penangkapan maksiat bertujuan menasihati ahli kariah dan hebahan itu tidaklah sehingga menyebut nama sipembuat. Cukup sekadar memberitahu bahawa minggu ini pihak penguasa masjid telah menangkap 3 pasangan khalwat. Diharap ahli kariah dapat membantu untuk membanteras perbuatan-perbuatan maksiat dikampong kita.

Dia setuju. Saya meminta diri untuk meneruskan senaman pagi saya dengan harapan kampong saya juga dapat menyekat perbuatan-perbuatan maksiat tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pelawat


Berapa pelawat sejak April 2010

Pelawat